Sisustus

5 nippi koduse tööruumi loomiseks 

Toimetas Dagmar Reinolt, 18. november 2019, 10:59
Foto: IKEA
Muutes enda elustiili paindlikumaks, suureneb ka vajadus suurema koduse tööruumi järgi, olgu siis tegemist terve kodukontori, õpinurga või lihtsalt kohakesega, kus paberimajandust ajada. Sisekujundaja Darius Rimkus jagab nippe, mille abil saavutada mugav ja korras tööruum, mis aitab leevendada sinu töökoormust.

Foto: IKEA

„Kuigi professionaalse tööruumi praktilised vajadused erinevad raamatupidaja, psühholoogi ja käsitöölise puhul oluliselt, on ergonoomilisus ja mugavus oluline neile kõigile.  Kõige tavalisem probleem on see, et väikesesse ruumi soovitakse mahutada palju asju. Kuigi tööruumi loomine võib tunduda keeruline, on tegemist pikaajalise investeeringuga, millel on lugematult eeliseid,“ teab Rimkus. Ta soovitab kodus ringi vaadata ja asjad korralikult läbi mõelda. Kas sinu kontoriks on lihtsalt kirjutuslaud toa nurgas või on sinu päralt terve tuba? Milliseid töövahendeid sa vajad? Mitut tööpinda ja kui palju riiuli- ning sahtliruumi läheb tarvis?

Ergonoomilisus on võtmesõna

Tööruum peaks vastama sinu individuaalsetele vajadustele ja tagama võimaluse nii istumiseks, seismiseks kui ka ringi liikumiseks ja pidevateks asendi vahetusteks. 

Mõtle multifunktsionaalselt

Pole vahet kui suur või väike sinu tööruum on, nutikas ja multifunktsionaalne mööbel laseb sul seda kasutada spontaansemalt ja paindlikumalt. Näiteks võib töötegemiseks mõeldud laud sobida ka söögilauaks ja laste koolitööde tegemiseks.

Väldi segadusest tingitud stressi 

Peida asjad kastidesse ja karpidesse. Lisa dokumendisahtlid ja muud korrastustarvikud selleks, et korda seada kõik paberid.

Lase valgusel voolata 

Asetades kirjutuslaua akna äärde, kasutad ära päevavalgust, kuid oluline on ka see, et sul oleks piisavalt head lambid, mille saab suunata just sinna, kuhu vaja. Akna lähedusse paigutatud arvutid tuleks akna suhtes panna umbes 90-kraadise nurga alla, et vältida peegeldust arvutiekraanilt.